Σχετικά με την επιμορφωτική δράση RELANG
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (ΥΠΠΕΘ) και σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Κέντρο Σύγχρονων Γλωσσών (ΕΚΣΓ) του Συμβουλίου της Ευρώπης διοργάνωσε τριήμερο επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα «Relating language curricula, tests & examinations to the CEFL» (RELANG), το οποίο έλαβε χώρα στις 10, 11 και 12 Φεβρουαρίου 2017 στους χώρους του Ιστορικού Αρχείου του ΕΚΠΑ.
Το επιμορφωτικό πρόγραμμα, συνολικής διάρκειας 24 διδακτικών ωρών, που αφορά στην συσχέτιση των προγραμμάτων σπουδών, των τεστ και των εξετάσεων με το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις γλώσσες, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από το Συμβούλιο της Ευρώπης. Συμμετέχοντες ήταν Σχολικοί Σύμβουλοι Αγγλικής, Γαλλικής και Γερμανικής γλώσσας, καθώς και ένα Μέλος ΔΕΠ Ιταλικής γλώσσας, ελλείψει Σχολικού Συμβούλου για τη συγκεκριμένη ειδικότητα. Δεδομένου του αυστηρού περιορισμού από το ΕΚΣΓ ως προς τον αριθμό των συμμετεχόντων, η επιλογή των επιμορφουμένων έγινε με βάση τα ακόλουθα κριτήρια : α. την κάλυψη ανάγκης επιμόρφωσης ενός Σχολικού Συμβούλου για κάθε ξένη γλώσσα ανά Περιφερειακή Δ/νση ΠΕ και ΔΕ, β. τη μοριοδότηση των Σχολικών Συμβούλων έτσι όπως αποτυπώνεται στην ΥΑ με αρ. πρωτ. 147872/Δ2/23-12-2011, βάσει της οποίας έχει οριστεί η τοποθέτησή τους η οποία παρατείνεται μέχρι και σήμερα.
Κατά την έναρξη της επιμόρφωσης παρευρέθησαν και απηύθυναν χαιρετισμό προς τους παρευρισκόμενους η κα Μαρία Φάσαρη, Αναπληρώτρια Προϊσταμένη του Τμήματος Διεθνών Σχέσεων της Διεύθυνσης Ευρωπαϊκών και Διεθνών Θεμάτων του ΥΠΠΕΘ και η κα Sarah Breslin, Γενική Διευθύντρια του ΕΚΣΓ (μέσω τηλεδιάσκεψης). Οι εμπειρογνώμονες από το ΕΚΣΓ που πραγματοποίησαν την επιμορφωτική δράση ήταν οι κ.κ. José Noijons, ειδικός στην Αξιολόγηση Γλωσσών, πρώην μέλος του Εθνικού Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Μέτρησης της Ολλανδίας και Evelyne Bérard, Επίτιμη Καθηγήτρια Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας του Πανεπιστημίου της Franche-Comté (Besançon, Γαλλία) και συγγραφέας διδακτικών μεθόδων για τη διδασκαλία και την εκμάθηση της γαλλικής γλώσσας, βιβλίων διδακτικής, βιβλίων γραμματικής, κλπ.
Όλοι οι επιμορφούμενοι είχαν ενεργή συμμετοχή στις εργασίες των εργαστηρίων και αντάλλαξαν απόψεις και προβληματισμούς σχετικά με τις αρχές και τα χαρακτηριστικά που πρέπει να πληρούν οι γραπτές δοκιμασίες τις οποίες καλούνται να δημιουργήσουν οι εκπαιδευτικοί στο πλαίσιο της διδασκαλίας/εκμάθησης ξένων γλωσσών στο ελληνικό σχολείο. Στο τέλος του σεμιναρίου προτάθηκε από τους εμπειρογνώμονες του ΕΚΣΓ η πραγματοποίηση μίας επόμενης επιμορφωτικής δράσης, κατά το σχολικό έτος 2018, η οποία να εστιάζει στη δημιουργία γραπτών δοκιμασιών ανά επίπεδο γλωσσομάθειας σύμφωνα με τις αρχές του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς για τις γλώσσες και τα χαρακτηριστικά της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης στο ελληνικό σχολείο.